مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی:
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: امسال میانگین سن ازدواج ثبت شده بار اول بر حسب سن زن و مرد در استان به ترتیب یک و ۱.۵ سال پایین‌تر از میانگین کشوری ثبت شده است.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ 08 November 2021

 

به گزارش ، علی زاهدی نیا اظهار داشت: امسال میانگین سن اولین ازدواج برای مردان در کشور و استان به ترتیب ۲۷.۷ و ۲۶.۸ سال و برای زنان ۲۳ و ۲۱.۵ ثبت شده است. 

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی از ثبت چهار هزار و ۵۹۸ واقعه ازدواج در استان خبر داد و افزود: امسال سه هزار و ۳۷۷ واقعه شهری و یکهزار و ۲۲۱ واقعه نیز روستایی ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد ازدواج های ثبت شده برای زنان در گروه های سنی ۱۵ تا ۱۹ سال با یکهزار و ۵۱۳ مورد، ۲۰ تا ۲۴ سال با ۹۸۹ مورد و ۲۵ تا ۲۹ سال با ۵۸۰ واقعه گزارش شده است.

وی گفت: بیشترین ازدواج مردان هم در سن ۲۰ تا ۲۴ سال با یکهزار و ۸۸۷ مورد، ۲۵تا ۲۹ سال با یکهزار و ۳۳۲ مورد و ۳۰ تا ۳۴ سال با ۶۷۸ واقعه بوده است.

زاهدی نیا با اشاره به ثبت یکهزار و ۲۴۳ واقعه طلاق در سال جاری گفت: امسال یکهزار و ۹۱ واقعه شهری و ۱۵۲ واقعه طلاق روستایی ثبت شده است و در این مدت میانگین سن طلاق در مردان در استان ۳۶ و میانگین سن طلاق در زنان نیز ۳۱ سال بوده است. 

وی افزود: بیشترین فراوانی ازدواج در بین گروه های سنی زنان در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال در بین گروه های سنی مردان به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال اختصاص دارد و بیشترین فراوانی طلاق نیز در مردان در گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال و در زنان در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طلاق زنان در سن ۲۰ تا ۲۴ سال ۲۱۷ مورد، ۲۵ تا ۲۹ سال ۲۵۰ مورد و ۳۰ تا ۳۴ سال ۲۴۰ واقعه ثبت شده و طلاق در مردان هم در ۲۵ تا ۲۹ سال ۲۷۲ مورد، ۳۰ تا ۳۴ سال ۳۱۷ مورد و ۳۵ تا ۳۹  سال ۲۴۲ واقعه به ثبت رسیده است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار